Hos MatchOffice er målet vårt å levere de beste henvisningene i bransjen til våre utleiere, hver dag.
For å forbedre kvaliteten av de henvisninger vi sender til dere som utleiere, introduserer vi nå et nytt poengsystem på MatchOffice.no som vi kaller for Quality Score. Systemet fungerer som en sjekkliste over hvordan dere kan forbedre kvaliteten av de lokalene dere har liggende på portalen vår.
Ved å forbedre kvaliteten av annonsene dine, kan potensielle leietakere lettere avgjøre om deres eiendom er det perfekte næringslokalet for dem. Dere øker også sjansen for å leie ut deres lokaler raskere.
Ut over at vi kan sende dere flere kvalifiserte henvisninger, så er en god score med på å gi deres annonse mer oppmerksomhet. Annonsen´s “score” har nemlig innflytelse på hvilken plassering deres annonse får på listevisningen vår.
Kort sagt: jo flere poeng dere har, jo høyere ligger deres annonse på listevisningen.
Quality Scoren består av 9 faktorer som gir forskjellige poeng.
De 9 faktorene som har innflytelse på deres annonser´s Quality Score er:
Nedenfor utdyper vi de enkelte faktorene, og gir gode råd til hvordan dere samler poeng for faktorene.
Vi har hørt mange ganger at et bilde sier mer enn 1000 ord. Men vi vet faktisk at gode bilder betyr mye for potensielle leietakere, når de vurderer hvilke annonser som er interessante. Derfor anbefaler vi at dere har minimum 3 bilder på annonsene deres, hvor dere viser frem lokalene på best mulig måte.
Det er en god idé å vise alle deler av lokalet. Både de sentrale delene, samt de mer praktiske delene som kjøkken/kjøkkenkrok, toalett, bod osv.
Sørg også for at bildene er av god kvalitet, slik at bildene også er tiltrekkende og inspirerende for den potensielle leietaker. For å laste opp bilder på annonsene er det et krav om at bildene er i størrelsen 900 x 600 pixels.
En video er en fantastisk måte å vise frem deres lokaler på, fordi dere kan kombinere levende bilder med tekst og musikk. Å ha en video på annonsen vil gi deres potensielle leietakere en idé om hvordan lokalet er bygget opp, samt innredet.
Å lage videoen som en guidet omvisning kan med fordel gi et godt førsteinntrykk, og mulighet for å visualisere lokalets muligheter.
Videoen skal lastes opp på YouTube/Vimeo, og deretter sendes til oss, så laster vi den opp på annonsen deres.
En plantegning er et veldig godt verktøy for å gi den potensielle leietaker et bilde av hvordan deres lokaler er organisert, eller kan organiseres, før de kommer og ser på det. Vi vet fra våre brukere at annonser med plantegning av lokalet får flere visninger enn annonser uten. Plantegningen setter deres bilder i perspektiv, og gir det ultimate overblikket over deres lokale.
Hos MatchOffice.no kan du nå tilknytte en virtuell omvisning av ditt lokale i 3D. Dette gir potensielle leietakere en interaktiv mulighet for å bevege seg fritt rundt i hele lokalet, direkte på MatchOffice.no, og det vil være identisk med om man besøker det fysisk. Deretter kan man via plantegningen flytte seg rundt til andre rom eller etasjer, hvis man ønsker å se et spesifikt kontor igjen. Softwaren leveres av Mattersport Spaces, som er en ledende leverandør av 3D-teknologi i eiendomsindustrien.
Med virtuell omvisning blir det dermed lettere for utleiere å avgjøre om lokalene er det riktige for dem, før de kommer og besøker dere for en omvisning.
Beskrivelsen av lokalet er viktig. Her har dere mulighet for å fortelle potensielle leietakere hva det er av muligheter i lokalet, hva som følger eller ikke følger med i leie av lokalet, samt andre faktorer som kan fortelle mer om leieobjektet.
Tilbyr dere fasiliteter som resepsjon og lunsjordning, samt en enestående beliggenhet, så gjerne beskriv det. Det kan være slike ting som er med på å avgjøre om leietakere velger å se nærmere på akkurat deres næringslokale.
Hvis det er en god beskrivelse av lokalet, så hjelper det også med å tiltrekke brukere som søker spesifikt i Google, med å finne deres lokale direkte hos MatchOffice. Beskrivelsen kan altså både gi dere flere henvendelser, samt flere potensielle og kvalifiserte henvisninger.
Vår anbefaling for en annonse som er tilstrekkelig (og hverken er for lang eller for kort), har en beskrivelse på mellom 650 og 900 tegn.
Ved å angi lokalet´s fasiliteter, viser dere ovenfor deres potensielle leietakere hva lokalet tilbyr, og hva de vil ha adgang til.
Fasilitetene er samtidig også på å sammenligne deres lokaler med andre leieobjekter. Er de to lokalene meget identiske, kan angivelsen av fasiliteter være en stor betydning for om leietakeren tar deres lokale i betraktning. For eksempel om det er en leietaker som er på jakt etter lokale med resepsjon, og dere har oppgitt resepsjon som en fasilitet, vil deres annonse bli sett på som positiv fra leietaker.
Hvis dere har fått utarbeidet et prospekt til deres lokale, så sørg for å laste dem opp på annonsen. Dette gir den potensielle leietaker et raskt og lett overblikk over alle de forskjellige detaljene i forbindelse med lokalet, så de bedre kan ta en kvalifisert beslutning om hvorvidt deres lokale er det riktige for dem.
MatchOffice.no har utviklet et partneremblem som kan bli vist på deres annonse. Med et partneremblem vil annonsen skille seg ut fra andre annonser og dere gir samtidig et signal om et godt og langvarig samarbeid med MatchOffice.no.
For å kunne få et partneremblem på deres annonse, er det krav om at dere setter inn et badge på deres hjemmeside. Lær mer om partneremblemet vårt.
Hvis du akkurat har opprettet en annonse for ditt lokale hos oss, så vil din annonse komme i toppen på listevisningen. Det gjør automatisk deres annonse mer synlig, samtidig som at det er lett for potensielle leietakere å se at lokalet er nytt på listen.