MatchOffice ble grunnlagt i 2004 av Hauke Haas og Jakob Dalhoff, med et formål om å skaffe leietakere til kontorhotell. Siden da har vi utvidet MatchOffice, og nå kan du finne oss i 19 land.
For meglere, eiendomsbedrifter, og private leverandører, er MatchOffice en markedsføringsplattform som sikrer maksimal og målrettet profilering på nettet, samt at vi sikrer løpende kvalifiserte leads: flere potensielle leietakere, lettere, raskere og billigere. Kort sagt: MatchOffice har skapt én enkel markedsplass hvor leietakere og utleiere lett kan komme i kontakt med hverandre, til fordel for begge parter.
Selskapets historie
2024: |
I 2024 implementerte vi den nye versjonen av leverandørens backend. Det oppdaterte designet, sikrer en rasjonell prosess når du oppretter og redigerer annonser. Det første AI-verktøyet er også implementert. En integrasjon til ChatGPT, som gjør at utleiere raskt kan skrive en detaljert leiebeskrivelse. Vi har introdusert nye funksjoner for å forbedre annonsering på sosiale medier. Arbeidsflyten ved det ukrainske kontoret har også blitt påvirket av krigen i 2024. Jakob har vært pådriver for ulike humanitære støtteprosjekter. For eksempel, produksjon og distribusjon av mobile akuttklinikker samt donering av termoplater for å holde hendene og føttene til ukrainske soldater varme om vinteren. | |
2023: |
I løpet av begynnelsen av 2023, har vi fortsatt vår støtte til Ukraina. Vi har donert til lokale barnehjem og latt våre ansatte delta som frivillige i humanitære prosjekter. Vi har samarbeidet med Lviv International Rotary Club, og en av våre kolleger, Mykola, ble sendt til hæren. Vi er stolte over at han kjemper for Ukraina. Krigen har påvirket våre daglige rutiner, men har ikke påvirket vår optimisme og drivkraft til å betjene våre partnere globalt. Vi har forbedret den nye versjonen av backend til leverandør og jobber med å redesigne e-postflyten for både klienter og leverandører. | |
2022: |
I disse forferdelige og usikre tidene for Ukraina, har MatchOffice besluttet å la sine ansatte engasjere seg som frivillige så lenge som nødvendig. Krigen påvirket selskapet, men det påvirket ikke virksomheten, ettersom flertallet av de ansatte bor og jobber i Lviv. MatchOffice gir 100 % støtte til Ukrania. Når det gjelder barna fra barnehjemmene vi støtter, har de trygt blitt fraktet til Italia og Slovakia. For første gang i MatchOffices historie jobber vi med mer enn 11 500 fleksible arbeidsplasser over hele verden. Etter to år med lockdown opplevde vi mer optimisme og flere henvendelser. Backend for tilbydere ble fullstendig redesignet, noe som gjorde det veldig enkelt for en utleier å administrere potensielle kunder og lokasjoner. | |
2021: |
I løpet av 2021, har vi fullført redesignet av nettstedets frontend. Det er gjort mange forbedringer for å hjelpe våre kunder. Nettstedets infrastruktur ble optimalisert for bedre ytelse. Vi har store forventninger for dette året. Våre ansatte gjør fortsatt en god jobb mens de jobber hjemmefra. Vi fortsetter å implementere designet på listevisningen, for en bedre opplevelse, og vi meldt på 10 foreldreløse barn til å delta i prosjektet The Future Match for Children. |
|
2020: |
I første halvdel av 2020 oppdaterte vi brukergrensesnittet, endret søkemotoren vår og la til en automatisert Q&A, noe som er til stor hjelp for svar på generelle spørsmål. Vi redesignet hele siden og ga visningssiden en moderne og frisk layout. Grunnet den globale COVID-19-pandemien, går MatchOffice over til å jobbe fra hjemmekontor. Til tross for Covid-19-pandemien, har vi utvidet og jobber nå med mer enn 11.000 forretningssentre verden over. Gjennom høsten har vi startet prosjektet kalt “The Future Match for Children”, et program som vil hjelpe foreldreløse barn i Lviv, Ukraina, lære engelsk og forbedre fremtiden deres i globale virksomheter. |
|
2019: |
I våres bestemte vi oss for å øke fokuset vårt på møteromsmarkedet. Etterspørsel og interessen for å leie møterom avslørte et potensielt stort marked. Antall møterom på Matchoffice har aldri vært større. I mars lanserte vi et tillegg I kategorien 'butikker'. Det er nå enkelt å se om butikken egner seg for å være en kafé eller restaurant. |
|
2018: |
I begynnelsen av mars lanserte vi en ny måte å se våre tilgjengelige lokaler på listevisningen. Ved å presentere lokalene i en liste, har vi jobbet for å gi våre besøkende en enda bedre oversikt over tilgjengelige næringslokaler. Derfor er det nå mulig å velge mellom å vise søkeresultatene som enten liste, rutenett eller kart. I mai lanserte vi konseptet Partneremblem, hvor utleiere kan velge å vise vårt partner badge på deres annonser på siden vår. På denne måten viser de at de er troverdige partnere med MatchOffice. For å forbedre kvaliteten på leads vi sender til våre utleiere, lanserte vi også et nytt poengsystem - Quality Score. Systemet fungerer som en sjekkliste over hvordan å forbedre kvaliteten på annonser på Matchoffice. Vår avdeling i Ukraina har fått et nytt og støre kontor i Lviv. Videre utvider vi ved å ansette flere ukrainske kolleger. På høsten flyttet vår danske kontor til nye lokaler i København. |
|
2017: |
I 2017 fullførte vi relanseringen av alle plattformene våre. Dette betyr at vi nå har samme visuelle identitet på det globale nivå. Vi har også lagt til coworking, møterom og virtuelle kontorer i listen over lokalekategorier som det er mulig å annonsere for på MatchOffice. På våren dro vår administrasjon en tur til Bejing for å møte noen av våre eksisterende kunder, teambuilding samt for å få inspirasjon til markedet. Senere på året lanserte vi også nytt design på på listevisningen på hjemmesiden. Det nye designet gjorde det lettere for leietakere å bestille informasjon om lokalene. |
|
2016: |
På starten av året fusjonerte MatchOffice med sitt internasjonale søsterselskap Lokalebasen.dk, og i denne forbindelse får selskapet en samlet visuell identitet. Samtidig relanserer vi vår hollandske site. Videre får vi også tildelt Google-sertifikat som gjør det mulig å skape virtuelle omvisninger av lokaler via Google Street View. Senere på året utvikler vi en feature sammen med Walkinto.in som gjør det mulig å se den virtuelle omvisningen i Virtual Reality. Senere på året etablerer vi et kontor i Finland og ansetter en heltidsansatt, som med sin fysiske tilstedeværelse, vil skape verdi for våre finske kunder. For å optimaliserer og utvikle vår online platform, etablerer vi også en ukrainsk avdeling med fem programvareutviklere i Lviv. |
|
2015: |
På starten av året lanseres MatchOffice Norge, også med egen hjemmeside. I løpet av året lanseres også Finland, Spania og Polen. Det danske magasinet Nine to Five blir erstattet med en elektronisk versjon, og når ut til mer enn 50,000 lesere i måneden. |
|
2014: |
I mai får hjemmesiden nytt, moderne design. I løpet av noen måneder blir det også gjort optimalisering av hjemmesiden. I august ønsker vi velkommen til en fransk statistiker, Arthur Katossky, som skrev sin doktoravhandling med oss. På grunn av forskjellige organisasjonsendringer, samt økte personalkrav, flytter MatchOffice inn i nye, moderne kontorer på Østerbro i København. Vi begynner å bruke innovative, agile project management metoder, som for eksempel Scrum. Taket på kontorbygningen er en del av en urban bypark, og huser bikuber, blomsterbed og hønsehus. |
|
2013: |
Vi lanserer MatchOffice.se, styrt som et svensk aksjeselskap, med sikte på å tilby tradisjonelle leieavtaler i Sverige. Vi blir en del av en viktig avtale med Syrian Bank Audi, og mer enn 20 ansatte flytter til nye kontorlokaler i Istandbul. MatchOffice´s totale tilbud består nå av omtrent 4500 kontorhoteller, i over 100 forskjellige land. |
|
2012: |
MatchOffice lanserer noen selvstendige sider i forskjellige land, inkludert India, Singapore, og Hong Kong. For første gang blir vi partnere med et internasjonalt investeringsbyrå, Copenhagen Capacity. Dette skjer i starten av mars, under det internasjonale arrangementet for eiendom i Cannes, Frankrike: MIPIM. På starten av året kommer første utgave at av vårt magasin Nine to Five. Bladet blir sendt ut i København og hovedstanden´s forsteder, som gjør det mulig for utleiere å kommunisere informasjon til et bredt spekter av kunder. |
|
2011: |
Gjennom året jobber vi for å optimalisere Internett-opplevelsen. Matchoffice begynner blant annet å gi energieffektivitetsetiketter slik at leietakere kan se nivået på energiforbruket i kontorbyggene sine. Samtidig blir MatchOffice sertifisert med en CO2-nøytral status. |
|
2010: |
Lokalebasen.dk blir gjort om til et aksjeseleskap. Styret består av Lars Heilesen, Thomas W. Fæarch og Jakob Dalhoff. Samme året ansettes det en amerikansk medarbeider for å introdusere markedsføringstiltak i USA. Som resultat av dette får vi 850 amerikanske kontorhotell på vår internasjonale hjemmeside. |
|
2009: |
MatchOffice setter opp et kontor i UK, og signerer en internasjonal avtale med Regus. Under denne avtalen tilbyr MatchOffice kontorhotell i, blant annet, store deler av Afrika og Midtøsten. I starten av februar blir Lokalebasen.dk lansert, og de første annonsene er å se på hjemmesiden. I løpet av det samme året begynner leieavtaler å bli inngått fra høsten. |
|
2008: |
MatchOffice ansetter et større antall ansatte for ukjente prosjekter og starter en utvidelse til Nederland, Luxemburg, Spania, Italia og Frankrike. Det samme året er den danske hjemmesiden Lokalebasen.dk lansert for å håndtere tradisjonelle leieavtaler. |
|
2007: |
Et nytt, mer brukervennlig design blir laget for hjemmesiden vår. I tillegg utvider MatchOffice til Tyskland, Østerrike og Finland. |
|
2006: |
MatchOffice utvider hjemmesiden til Sverige og Norge i løpet av året. Fokuset er på større byer som Malmö, Stockholm, Gøteborg og Oslo. |
|
2005: |
På starten av året går MatchOffice online med sin danske hjemmeside. Innen et halvt år inngår MatchOfifice samarbeid med halvparten av Danmark´s kontorhoteller. |
|
2004: |
MatchOffice er grunnlagt av Hauke Haas og Jakob Dalhoff, med sikte på å finne leietakere for kontorhotell i Danmark. |